Celegon liiketoiminnassa on tärkeää, että etäyhteydet toimivat hyvin. Suurin osa dokumenteista liikkuu verkon kautta. ”Etäyhteyksien toimiminen on tärkeää varsinkin nyt korona-aikaan, kun suurin osa henkilökunnasta tekee töitä kotoa käsin. Tietysti myös tietoturva ja tietoturvalliset järjestelmät ovat tärkeitä”, sanoo hallintopäällikkö Kim Larsen.
Kun koronavirus alkoi laajasti levitä keväällä 2020, Celego oli siitä onnellisessa asemassa, että kaikki sen 14 työntekijää oli juuri helmikuussa koulutettu Microsoft Teamsin käyttöön. Kouluttamisesta huolehti Kolibrit.
Aiemmin Teamsia oli käytetty Celegossa satunnaisiin kokouksiin − lähinnä päämiesten aloitteesta. Ohjelma oli asennettuna kaikkien työntekijöiden koneille, mutta vain osa oli perehtynyt sen käyttöön tarkemmin.
”Koulutus osui koronan kannalta hyvään aikaan. Oli helppo siirtyä etäilemään, kun systeemit olivat valmiina. Nyt Teams on kaikilla päivittäisessä käytössä.”
Kolibrit oli apuna myös, kun Celegossa otettiin käyttöön Microsoftin monivaiheinen tunnistautuminen. MFA multi-factor autenthication lähettää kirjautumista yrittävälle käyttäjälle lisätunnistuspyynnön. Käyttäjä saa koodin tekstiviestillä tai appiin.
”Kukaan ei pääse henkilön itsensä tietämättä kirjautumaan sähköpostiin tai muuhun palveluun”, Larsen selventää MFA:n tuomia hyötyjä.
Hän pitää olennaisen tärkeänä sitä, että yrityksellä on ajantasaiset järjestelmät ja laitteistot sekä valveutunut henkilökunta. Tarvittaessa työntekijät saavat apua Kolibrien asiantuntijoilta etähallintatyökalujen avulla.
Entä kuinka yhteistyö IT-kumppanin kanssa on hallintopäällikön mielestä sujunut?
”Sanoisin, että mutkattomasti.”
Anna asiakkaidemme kertoa! Mikä oli haaste, miten sen ratkaisimme ja mitkä olivat hyödyt?