Vuosien myötä yhteistyö on laajentunut koko kiinteistön IT-palveluihin
Kauppakeskus Sello Espoon Leppävaarassa on yksi Pohjoismaiden suurimmista kauppakeskuksista. Sellossa on yli 170 liikettä ja sen liiketoiminta keskittyy hyvin monipuolisesti kaupan palveluihin, ravintolatoimintaan ja viihteeseen.
Sellon turvallisuuspäällikkö Joni Rajamäki kertoo, että 24 tuntia vuorokaudessa auki olevalle kauppakeskukselle on elintärkeää, että kaikki palvelut toimivat toimintavarmasti.
”Meille on äärettömän tärkeää, että IT-ympäristö on määrätietoisesti ja hyvin johdettu ja että riskit on tunnistettu”, Rajamäki sanoo.
Joni Rajamäki muistuttaa, että jatkuvasti auki olevalle kauppakeskukselle palvelun nopeus on elintärkeää.
”Asiakasympäristön, kiinteistötekniikan ja turvallisuuden tietopalvelut tulee olla aina hengissä,” hän toteaa.
”On tärkeää, että saamme palvelua erittäin nopeasti, mikäli jotain ilmenee. Eli vikasietoisuus on huomioitu ja järjestelmät on kahdennettu siten, että ei tapahdu mitään yllättävää ja pystytään toipumaan äärettömän nopeasti,” Rajamäki jatkaa.
Tietoturva korostuu myös kauppakeskusten IT-palveluiden ylläpidossa ja kehittämisessä.
”Totta kai tietoturvallisuus näyttelee erittäin tärkeää roolia, jotta pystytään varmistamaan, että meidän palvelumme toimivat aina”, Rajamäki korostaa.
”Meillä on paljon erilaisia järjestelmiä ja palveluita, joiden tulee toimia ja se vaatii kovaa ammattitaitoa myös siellä tietoturvan saralla. Totta kai pahimmillaan on tärkeää huomioida se, että mikäli tapahtuu jotakin ei-toivottua niin myös mainehaitat voivat olla suuria”, Rajamäki pohtii.
”Eli kyllä tietoturvallisuus on ihan ykkösteemoja tänä päivänä, kun puhutaan IT-palveluista ja tietohallintoympäristöstä.”
Anna asiakkaidemme kertoa! Mikä oli haaste, miten sen ratkaisimme ja mitkä olivat hyödyt?